Leontien mees vertrekt als bestuurder bij maastricht marketing
Leontien Mees (foto: Hugo Thomassen)
Leontien Mees, directeur-bestuurder van Stichting Maastricht Marketing, heeft aangekondigd per 1 september 2025 de organisatie te verlaten. Zij vindt het, na ruim acht jaar bij Maastricht Marketing, tijd voor een nieuwe uitdaging.
Onder leiding van Leontien Mees – sinds januari 2017 werkzaam bij Maastricht Marketing – heeft de stichting belangrijke stappen gezet op het gebied van bedrijfsvoering en strategie. Het VVV Informatie Center werd getransformeerd naar de Maastricht Store, waar bewoners én bezoekers welkom zijn en regionale creatieve makers hun podium vinden. Sinds een aantal jaar wordt met verschillende partners in Maastricht en daarbuiten ook steeds meer ingezet op het behoud van ons cultureel erfgoed in de vorm van educatie, tentoonstelling, storytelling en onderhoud.
In een wereld waarin controle en verantwoording een steeds belangrijkere rol spelen, is ervoor gekozen de financiële verantwoording aan te scherpen om de organisatie transparanter en toekomstbestendig te maken. Leontien stuurde daarnaast aan op een gezamenlijke inspanning met talrijke organisaties in stad en regio om het merk Maastricht te herijken, zodat het breder inzetbaar is en voor meerdere sectoren van waarde is. Daarmee legde zij de fundamenten voor een brede citymarketingorganisatie die zich de komende jaren hard zal maken om vanuit gezamenlijkheid stad en regio sterk en eenduidig te positioneren.
Pim Steerneman, voorzitter Raad van Toezicht: “We vinden het jammer dat Leontien vertrekt en zijn dankbaar voor de toewijding, energie, ambitie en scherpe denkwijze die ze Maastricht Marketing de afgelopen jaren heeft gebracht. De organisatie ligt goed op koers en we kijken ernaar uit om verder te bouwen op de sterke fundamenten die zij heeft helpen leggen. We wensen haar veel succes op welke nieuwe weg zij ook inslaat.”
Leontien heeft er expliciet voor gekozen om haar vertrek vroegtijdig aan te kondigen, zodat zij zich nog volop kan wijden aan het opstarten van de projecten die voortkomen uit het nieuwe convenant en de extra opdrachten voortkomend uit de herijking van het merk. Daarnaast wil zij de Raad van Toezicht voldoende tijd gunnen om een opvolger te vinden.
Leontien Mees: “Met pijn in mijn hart, maar vooral trots op waar we met alle medewerkers nu staan, neem ik afscheid. De afgelopen jaren heb ik me diep verbonden met de visie en missie van Maastricht Marketing, met de stad Maastricht én de regio. De organisatie is klaar voor een nieuwe fase en daarbij hoort, wat mij betreft, ook nieuw leiderschap.”