NIEUWS
In een stad waar zoveel gebeurt en waarover zoveel te vertellen valt, zit je nooit stil. Wij in ieder geval niet. We vragen, kijken en luisteren. En we komen in actie. Het hele jaar door. We bedenken telkens iets nieuws, creëren nieuws en brengen Maastricht in het nieuws. Het laatste nieuws? Dat lees je hier! Wil je maandelijks het nieuws van Maastricht Marketing in je mailbox? Meld je dan aan voor onze zakelijke nieuwsbrief.
REFLECTIONS 2024 - JAARVERSLAG MAASTRICHT MARKETING
In Reflections reflecteren we het op het afgelopen jaar. Benieuwd wat we in 2024 allemaal gedaan en bereikt hebben, samen met vele partners in stad en regio? Lees het hier
TERUGBLIK ‘MAASTRICHT EMBRACES TEFAF’
Maastricht Marketing ontwikkelde ook voor TEFAF 2025 samen met vele partners een stadsprogramma. Doel is om de verbinding tussen de kunstbeurs, de stad en het cultuuraanbod te versterken. Lees de terugblik
DIGITAL TWIN VOOR SLIM STADSBEHEER EN BEZOEKERSMANAGEMENT
Maastricht zet een belangrijke stap in de digitalisering van stadsbeheer en bezoekersmanagement met de introductie van een Digital Twin. Lees meer
STICHTING MAASTRICHT MARKETING ZOEKT NIEUWE DIRECTEUR
Maastricht Marketing zoekt een nieuwe directeur! Beschik jij over de nodige ervaring wat betreft branding, communicatie en bedrijfsvoering? Ben jij een verbinder en weet je waar de kansen voor Maastricht liggen? Lees meer
NIEUWE SAMENWERKING BESTENDIGT TOEGANKELIJKHEID CANNERBERG
Het Limburgs Landschap en Explore Maastricht – onderdeel van Maastricht Marketing – gaan samenwerken voor het behoud en de ontwikkeling van het voormalig NAVO-hoofdkwartier in de Cannerberg. Lees meer
LEONTIEN MEES VERTREKT ALS BESTUURDER BIJ MAASTRICHT MARKETING
Leontien Mees, directeur-bestuurder van Stichting Maastricht Marketing, heeft aangekondigd per 1 september 2025 de organisatie te verlaten. Lees meer
MERK MAASTRICHT ALS MAGNEET VOOR DE REGIO
Vandaag hebben we het herijkte merk Maastricht in Studio Radium gepresenteerd. Het digitale brandbook, met daarin een uitgebreide uiteenzetting van alle aspecten van het merk Maastricht, werd officieel gelanceerd door burgemeester Hillenaar. Lees meer
Wil je weten hoe 2023 eruitzag voor Maastricht Marketing? Blader dan door ons digitale jaarverslag en ontdek wat we vorig jaar gedaan en bereikt hebben. In het verslag geven we een compleet overzicht van al onze activiteiten, projecten en campagnes. Lees meer
CAMPAGNE MAGISCH MAASTRICHT 2023
Vanuit Maastricht Marketing zijn we ook dit jaar weer verantwoordelijk voor een stadsbrede promotiecampagne van Magisch Maastricht om de aandacht te vestigen op Maastricht in de wintermaanden. Lees meer
MAASTRICHT VANAF 2024 GASTSTAD UITREIKING MICHELINSTERREN
Michelin houdt de volgende drie editie van de MICHELIN Gids Ceremonie voor Nederland in Maastricht. De editie van 2024 vindt op 7 oktober plaats in MECC Maastricht, tijdens de Horecavakbeurs BBB Maastricht. Lees meer.
LIMBURG WERKT AAN DATAPORTAAL VOOR VRIJETIJDSECTOR
De samenwerkende VVV’s in Limburg, waar Maastricht Marketing deel van uitmaakt, werkens samen aan het inrichtingen van een dataportaal voor de vrijetijdsector in opdracht van oa de gemeenten en provincie Limburg. Lees meer
VERNIEUWDE MAASTRICHT STORE GEOPEND
De nieuwe Maastricht Store in het Dinghuis is gisteren officieel geopend door directeur Leontien Mees en wethouder John Aarts. In de afgelopen maand werd het Maastricht Visitor Center duurzaam heringericht. Lees het persbericht
GRENSOVERSCHRIJDENDE CAMPAGNE LIMBURG X LIMBURG
Belgisch en Nederlands Limburg richten samen hun pijlen op Duitse toeristen met een campagne die wordt uitgevoerd door Samenwerkende VVV’s Limburg, waar Maastricht Marketing deel van uitmaakt. Lees meer
MAASTRICHT VISITOR CENTER WORDT MAASTRICHT STORE
Het Maastricht Visitor Center in het Dinghuis krijgt dit najaar een herinrichting en naamsverandering naar Maastricht Store – for locals and visitors.Op 23 november wordt de vernieuwde Maastricht Store geopend door wethouder John Aarts. Lees meer.
LIMBURG TREKT JAARLIJKS BIJNA 17 MILJOEN DAGBEZOEKERS UIT DUITSLAND EN BELGIË
Uit onderzoek blijkt dat Limburg een onweerstaanbare bestemming blijft voor dagtochten onder Duitse en Belgische bezoekers. Lees meer
MEDIAKIT MAASTRICHT MARKETING & WEEK IN WEEK UIT
We werken nauw samen met Week in Week uit om cultuur in Maastricht zichtbaarder te maken. Om helder en duidelijk te maken wie welke diensten aanbiedt hebben we een mediakit gemaakt. Bekijk de mediakit
CAMPAGNE VOOR DUITSE BEZOEKERS VOLOP BEZIG
Sinds oktober vorig jaar werken de Samenwerkende VVV’s in Limburg (SVL) samen aan een nieuwe campagne voor InLimburg. De campagne is in het bijzonder gericht op Duitsers uit de grensregio. Lees meer
Hoewel we 2023 alweer met volle kracht gestart zijn, kijken we graag nog een keer terug naar het jaar 2022 in ons jaaroverzicht. Hierin reflecteren we op de behaalde resultaten en kansen, maar ook zeker op de moeilijkheden. Ben je benieuwd geworden? Lees meer
CULTURELE OPLEIDINGEN IN MAASTRICHT
De talrijke historische gebouwen, kunstwerken en tradities vertellen het verhaal van het roemrijke verleden van Maastricht. De titel ’tweede monumentenstad van Nederland’ wordt er gekoesterd. Lees meer
PERSREIS LANCERING TIME TO MOMO LIMBURG
Mo’media staat voornamelijk bekend om haar ‘time to momo’ stedengidsen, maar de uitgeverij biedt sinds november ook een regiogids vol tips voor Limburg aan. Deze gids werd gelanceerd tijdens eens persreis. Lees meer
CAMPAGNE GERICHT OP DUITSE MARKT VAN START
Wilkommen in Limburg! Op 18 oktober vond de lancering plaats van de nieuwe InLimburg campagne gericht op hoofdzakelijk de Duitse markt. Doel is het stimuleren van meerdaags verblijf. Lees meer
PERSREIS CULTUURSTAD MAASTRICHT
Maastricht is cultuur, 365 dagen per jaar. Om dat bekend te maken aan een groot publiek, nodigden we op 30 september en 1 oktober 2022 twaalf journalisten en bloggers van toonaangevende nationale media uit. Lees verder
SAMENWERKING WEEK IN WEEK UIT EN MAASTRICHT MARKETING
Week in Week uit en Maastricht Marketing slaan de handen ineen om cultuur in Maastricht nog zichtbaarder te maken. Daarmee komt de papieren versie van de Week in Week terug en is er één online cultureel platform voor Maastricht en omgeving. Lees hier meer
OP ZOEK NAAR DE ‘MESTREECHTER GEIS’ ANNO NU
Wat is de ‘Mestreechter Geis’ (de Maastrichtse geest) precies en is deze de afgelopen decennia veranderd? Dat is de vraag die Festival MAAS! en Maastricht Marketing willen beantwoorden met een onderzoek van een jaar. Lees meer
Hoewel de groepsmarkt sinds de versoepelingen weer enorm aantrekt, hebben we eerder dit jaar moeten besluiten om groepsbemiddelingen bij derde partijen voor 2022 on hold te zetten. Wij leggen uit waarom.
MAASTRICHT MARKETING START SYMPATHIEK PLATFORM MET HOTELIERS
Maastricht Marketing initieert als eerste destinatiemanagement-organisatie inNederland een samenwerking met hoteliers die zich collectief committeren aan eensympathieke beweging naast de grote online boekingsplatforms. Lees meer
TOERISME EN VLIEGVELD KUNNEN NAAR ELKAAR TOEGROEIEN
Samen met een aantal verantwoordelijken uit de wereld van toerisme, hotellerie, gastronomie en evenementen publiceerde Maastricht Marketing op 1 juni ‘22 een ingezonden brief in De Limburger waarin we onze visie uiten op de toekomst van Maastricht Aachen Airport. Lees de ingezonden brief hier
KAMER WIL DAT MINISTER DOORPAKT OP TOERISME
Het debat over toerisme dat de vaste Kamercommissie voor Economische Zaken en Klimaat woensdag 11 mei voerde is een voorzichtige stap in de goede richting, aldus brancheorganisatie Destinatie Nederland (i.o.). Er was brede waardering voor de toeristische sector en de toon was constructief. Lees meer.
Juist nu is het belangrijk om even te stil te staan bij wat we hebben bereikt. Samen met al onze partners in stad en regio. We zijn dankbaar voor deze sterke samenwerking en trots op wat we daarmee - ondanks alle uitdagingen - voor elkaar hebben gekregen. Je vindt het allemaal in woord en beeld in ons jaaroverzicht. Bekijk nu.
VVV MAASTRICHT BESTAAT 100 JAAR
Vandaag is het precies 100 jaar geleden dat de statuten van de Vereeniging voor Vreemdelingenverkeer (VVV) van Maastricht werden opgesteld. Sindsdien zijn er tal van ontwikkelingen geweest. Lees meer