NIEUWS
In een stad waar zoveel gebeurt en waarover zoveel te vertellen valt, zit je nooit stil. Wij in ieder geval niet. We vragen, kijken en luisteren. En we komen in actie. Het hele jaar door. We bedenken telkens iets nieuws, creëren nieuws en brengen Maastricht in het nieuws. Het laatste nieuws? Dat lees je hier! Wil je maandelijks het nieuws van Maastricht Marketing in je mailbox? Meld je dan aan voor onze zakelijke nieuwsbrief.
MERK MAASTRICHT ALS MAGNEET VOOR DE REGIO
Vandaag hebben we het herijkte merk Maastricht in Studio Radium gepresenteerd. Het digitale brandbook, met daarin een uitgebreide uiteenzetting van alle aspecten van het merk Maastricht, werd officieel gelanceerd door burgemeester Hillenaar. Lees meer
Wil je weten hoe 2023 eruitzag voor Maastricht Marketing? Blader dan door ons digitale jaarverslag en ontdek wat we vorig jaar gedaan en bereikt hebben. In het verslag geven we een compleet overzicht van al onze activiteiten, projecten en campagnes. Lees meer
CAMPAGNE MAGISCH MAASTRICHT 2023
Vanuit Maastricht Marketing zijn we ook dit jaar weer verantwoordelijk voor een stadsbrede promotiecampagne van Magisch Maastricht om de aandacht te vestigen op Maastricht in de wintermaanden. Lees meer
MAASTRICHT VANAF 2024 GASTSTAD UITREIKING MICHELINSTERREN
Michelin houdt de volgende drie editie van de MICHELIN Gids Ceremonie voor Nederland in Maastricht. De editie van 2024 vindt op 7 oktober plaats in MECC Maastricht, tijdens de Horecavakbeurs BBB Maastricht. Lees meer.
LIMBURG WERKT AAN DATAPORTAAL VOOR VRIJETIJDSECTOR
De samenwerkende VVV’s in Limburg, waar Maastricht Marketing deel van uitmaakt, werkens samen aan het inrichtingen van een dataportaal voor de vrijetijdsector in opdracht van oa de gemeenten en provincie Limburg. Lees meer
VERNIEUWDE MAASTRICHT STORE GEOPEND
De nieuwe Maastricht Store in het Dinghuis is gisteren officieel geopend door directeur Leontien Mees en wethouder John Aarts. In de afgelopen maand werd het Maastricht Visitor Center duurzaam heringericht. Lees het persbericht
GRENSOVERSCHRIJDENDE CAMPAGNE LIMBURG X LIMBURG
Belgisch en Nederlands Limburg richten samen hun pijlen op Duitse toeristen met een campagne die wordt uitgevoerd door Samenwerkende VVV’s Limburg, waar Maastricht Marketing deel van uitmaakt. Lees meer
MAASTRICHT VISITOR CENTER WORDT MAASTRICHT STORE
Het Maastricht Visitor Center in het Dinghuis krijgt dit najaar een herinrichting en naamsverandering naar Maastricht Store – for locals and visitors.Op 23 november wordt de vernieuwde Maastricht Store geopend door wethouder John Aarts. Lees meer.
LIMBURG TREKT JAARLIJKS BIJNA 17 MILJOEN DAGBEZOEKERS UIT DUITSLAND EN BELGIË
Uit onderzoek blijkt dat Limburg een onweerstaanbare bestemming blijft voor dagtochten onder Duitse en Belgische bezoekers. Lees meer
MEDIAKIT MAASTRICHT MARKETING & WEEK IN WEEK UIT
We werken nauw samen met Week in Week uit om cultuur in Maastricht zichtbaarder te maken. Om helder en duidelijk te maken wie welke diensten aanbiedt hebben we een mediakit gemaakt. Bekijk de mediakit
CAMPAGNE VOOR DUITSE BEZOEKERS VOLOP BEZIG
Sinds oktober vorig jaar werken de Samenwerkende VVV’s in Limburg (SVL) samen aan een nieuwe campagne voor InLimburg. De campagne is in het bijzonder gericht op Duitsers uit de grensregio. Lees meer
Hoewel we 2023 alweer met volle kracht gestart zijn, kijken we graag nog een keer terug naar het jaar 2022 in ons jaaroverzicht. Hierin reflecteren we op de behaalde resultaten en kansen, maar ook zeker op de moeilijkheden. Ben je benieuwd geworden? Lees meer
CULTURELE OPLEIDINGEN IN MAASTRICHT
De talrijke historische gebouwen, kunstwerken en tradities vertellen het verhaal van het roemrijke verleden van Maastricht. De titel ’tweede monumentenstad van Nederland’ wordt er gekoesterd. Lees meer
PERSREIS LANCERING TIME TO MOMO LIMBURG
Mo’media staat voornamelijk bekend om haar ‘time to momo’ stedengidsen, maar de uitgeverij biedt sinds november ook een regiogids vol tips voor Limburg aan. Deze gids werd gelanceerd tijdens eens persreis. Lees meer
CAMPAGNE GERICHT OP DUITSE MARKT VAN START
Wilkommen in Limburg! Op 18 oktober vond de lancering plaats van de nieuwe InLimburg campagne gericht op hoofdzakelijk de Duitse markt. Doel is het stimuleren van meerdaags verblijf. Lees meer
PERSREIS CULTUURSTAD MAASTRICHT
Maastricht is cultuur, 365 dagen per jaar. Om dat bekend te maken aan een groot publiek, nodigden we op 30 september en 1 oktober 2022 twaalf journalisten en bloggers van toonaangevende nationale media uit. Lees verder
SAMENWERKING WEEK IN WEEK UIT EN MAASTRICHT MARKETING
Week in Week uit en Maastricht Marketing slaan de handen ineen om cultuur in Maastricht nog zichtbaarder te maken. Daarmee komt de papieren versie van de Week in Week terug en is er één online cultureel platform voor Maastricht en omgeving. Lees hier meer
OP ZOEK NAAR DE ‘MESTREECHTER GEIS’ ANNO NU
Wat is de ‘Mestreechter Geis’ (de Maastrichtse geest) precies en is deze de afgelopen decennia veranderd? Dat is de vraag die Festival MAAS! en Maastricht Marketing willen beantwoorden met een onderzoek van een jaar. Lees meer
Hoewel de groepsmarkt sinds de versoepelingen weer enorm aantrekt, hebben we eerder dit jaar moeten besluiten om groepsbemiddelingen bij derde partijen voor 2022 on hold te zetten. Wij leggen uit waarom.
MAASTRICHT MARKETING START SYMPATHIEK PLATFORM MET HOTELIERS
Maastricht Marketing initieert als eerste destinatiemanagement-organisatie inNederland een samenwerking met hoteliers die zich collectief committeren aan eensympathieke beweging naast de grote online boekingsplatforms. Lees meer
TOERISME EN VLIEGVELD KUNNEN NAAR ELKAAR TOEGROEIEN
Samen met een aantal verantwoordelijken uit de wereld van toerisme, hotellerie, gastronomie en evenementen publiceerde Maastricht Marketing op 1 juni ‘22 een ingezonden brief in De Limburger waarin we onze visie uiten op de toekomst van Maastricht Aachen Airport. Lees de ingezonden brief hier
KAMER WIL DAT MINISTER DOORPAKT OP TOERISME
Het debat over toerisme dat de vaste Kamercommissie voor Economische Zaken en Klimaat woensdag 11 mei voerde is een voorzichtige stap in de goede richting, aldus brancheorganisatie Destinatie Nederland (i.o.). Er was brede waardering voor de toeristische sector en de toon was constructief. Lees meer.
Juist nu is het belangrijk om even te stil te staan bij wat we hebben bereikt. Samen met al onze partners in stad en regio. We zijn dankbaar voor deze sterke samenwerking en trots op wat we daarmee - ondanks alle uitdagingen - voor elkaar hebben gekregen. Je vindt het allemaal in woord en beeld in ons jaaroverzicht. Bekijk nu.
Maastricht Marketing trok samen met gemeente Maastricht en Provincie Limburg op om van Koningsdag 2022 een groot succes te maken. Zo informeerden én inspireerden we bezoekers en inwoners om deze speciale dag in Maastricht mee te vieren. Lees verder.
NIEUW TOERISTISCH MAGAZINE ‘ZUID-LIMBURG LONKT’
Het splinternieuwe magazine ‘Zuid-Limburg lonkt’ neemt gasten en inwoners mee naar de vijftien grote verhalen van Zuid-Limburg. Ook staat het magazine boordevol met tips, routes, evenementen en meer om op ontdekkingstocht mee door de regio te gaan. Lees verder.
PROEF, VIER EN DEEL DE VRIJHEID!
In een groeiend aantal steden is de Vrijheidsmaaltijd reeds een belangrijk onderdeel van de vrijheidsviering op 5 mei. Het concept wordt sinds 2018 door het Nationaal Comité 4 en 5 mei landelijk geïmplementeerd als de nieuwe 5 mei-traditie. Het is nu aan ons in Maastricht om aan te sluiten bij deze nieuwe traditie. Lees verder.
Geen uitje, geen dagtrip maar een bestemming. Zo typeert Leontien Mees, directeur Maastricht Marketing, haar stad Maastricht. Een stad met charme, stijl en popcultuur. In samenwerking met DPG Media Nederland publiceerden we deze longread om Maastricht als culturele hotspot onder de aandacht te brengen bij de Volkskrant-lezers. Lees het artikel hier.
NATIONAAL TOERISME-TRANSITIEPLAN
Maastricht Marketing pleit samen met andere toeristische organisaties in Nederland voor een betere positie van toerisme in het economisch beleid van het toekomstig kabinet. Lees meer over het Conceptbeleid Nationaal Toerisme-Transitieplan dat op 26 oktober is aangeboden aan de Tweede Kamer.
Congressen dragen bij aan het versterken van de economische en maatschappelijke positie van een stad, blijkt uit onderzoek. Met de nieuwe campagne Maastricht: 'Where heart meets matter' wil Maastricht Convention Bureau meer grootschalige internationale congressen aantrekken die een spin-off hebben voor de hele regio. Lees het persbericht.
VVV MAASTRICHT BESTAAT 100 JAAR
Vandaag is het precies 100 jaar geleden dat de statuten van de Vereeniging voor Vreemdelingenverkeer (VVV) van Maastricht werden opgesteld. Sindsdien zijn er tal van ontwikkelingen geweest. Lees meer