English below
TEFAF & the City
05 t/m 15 maart 2020
Heb je de nieuwe campagnebeelden al gezien van TEFAF & the City? Nadat de TEFAF in 2018 bijtekende om de komende 10 jaar in Maastricht te blijven is de samenwerking verder geïntensiveerd. Nog nooit is de draagkracht zo groot geweest bij de samenwerkende partijen; de culturele instanties, Gemeente Maastricht, Provincie Limburg, MECC, Chapeau, Stichting Samenwerkende Hotels Maastricht, Centrummanagement, TEFAF en Maastricht Marketing.
Leontien Mees, directeur Maastricht Marketing: “De kracht van de campagne die wij ontwikkelden, zit in het vermogen om samen te werken. Wij positioneren de hele stad als plek waar kwaliteit van leven de standaard is en daar is cultuur uiteraard een essentieel onderdeel van.” In 2018 heeft TEFAF getekend voor een tienjarige samenwerking met het MECC, de stad Maastricht en de Provincie Limburg met de gezamenlijke ambitie om een omgeving te creëren waarin de beurs verder kan groeien en ontwikkelen. De band tussen TEFAF en Maastricht is sterk en deze campagne is een van de manieren deze samenwerking verder te versterken.
Het nieuwe campagnebeeld brengt letterlijk TEFAF en Maastricht dichter bij elkaar. Maar wat zie je nu eigenlijk?
In het campagnebeeld zie je het portret ‘Governor of Maastricht from 1632 – 1637’ dat in 2019 op TEFAF door The Weiss Gallery is verkocht aan Provincie Limburg en het Bonnefanten museum, waar dit portret nu te bezichtigen is. Het iconische gebouw zie je als tekening in de kledij van de Gouverneur. Verder links op de achtergrond zie je de Sint Servaasbrug van Maastricht (oudste brug van Nederland). Rechts is het kunstwerk ‘Head of Apollo’ te zien bij Safani Gallery Inc. (op TEFAF) En als kroonjuweel (een knipoog naar Koningsdag Maastricht 2020) de Anglesey tiara die werd gedragen door Marjorie Paget bij de kroning van Koning George IV. De Anglesey tiara is te zien bij Hancocks stand (op TEFAF).
De credits voor het campagnebeelden gaan naar ontwerpbureau Zuiderlicht en fotograaf Hugo Thomassen.
Information in English
TEFAF & the City
05-15 March 2020
Have you seen the images for the new TEFAF & the City campaign yet? Since TEFAF signed to stay on in Maastricht for the next ten years in 2018, the relationship has only become closer. Never has there been so much support among the collaborating parties: the cultural institutes, the Municipality of Maastricht, the Province of Limburg, MECC, Chapeau, Stichting Samenwerkende Hotels Maastricht (the Maastricht Foundation for Collaborating Hotels), Centrummanagement (Maastricht city-centre management), TEFAF, and Maastricht Marketing.
Leontien Mees, Director of Maastricht Marketing, elaborates: ‘What makes the campaign we have developed so powerful is our ability to collaborate. We are putting the entire city on the map as a place where a high quality of life is the standard. It goes without saying that culture is an essential part of this. In 2018, we signed a contract for a ten-year partnership with MECC, the City of Maastricht, and the Province of Limburg with the shared ambition of creating an environment with sufficient opportunities for the fair’s further growth and development,' says Patrick van Maris. 'We enjoy strong ties with Maastricht and this campaign contributes to further strengthening this partnership.’
The new campaign image really brings TEFAF and Maastricht closer together. But what does it actually show?
The campaign image shows the portret ‘Governor of Maastricht from 1632-1637’, which has been sold by The Weiss Gallery to the Province of Limburg and the Bonnefantenmuseum at TEFAF 2019, the portret can be seen at the Bonnefantenmuseum. The iconic building is shown as a drawing on the clothes of the Governor. On the left side, in the background, it shows the St. Servatius Bridge (the oldest bridge in the Netherlands). On the right there is the ‘Head of Apollo’ which can be seen at the Safani Gallery Inc. (at TEFAF) And as the crown jewel (a nod to Kingsday Maastricht 2020) the Anglesey tiara that was worn by Majorie Paget at the coronation of King George IV. The Anglesey tiara can be seen at Gallery Hancocks (at TEFAF).
The credits for the campaign image go to the Zuiderlicht design agency and photographer Hugo Thomassen.